Heraproteiinivalmiste ravitsee kehoa

Proteiinit ovat elimistömme tärkeitä rakennusaineita. Ne ovat energianlähde elimistölle ja rakennusaine lihaksille sekä luustolle. Niitä tarvitaan myös elimistön entsyymi- ja hormonitoimintaan. Maidon proteiinista noin 20% on heraproteiinia. Hera erottuu maidosta juuston valmistuksessa. Urheilijat tuntevat heraproteiinin palautusravinteena, mutta aktivoitu heraproteiini on paljon muutakin. Aktivoinnin ansiosta imeytyvyys, ravinteikkuus ja bioaktiivisuus moninkertaistuu. Sopii hyvin laihduttajille, ikääntyneille, sairastuneille ja toipilaille, sekä runsaasti urheilua harrastaville tai muuta fyysistä rasitusta kokeville.

Markkinoilla on erilaisia heraproteiinivalmisteita, joiden laatuun vaikuttaa eniten niiden valmistustapa. Jos proteiineja käsitellään liikaa, niiden rakenne muuttuu ja sen myötä laatu ja bioaktiivisuus heikkenevät. Siksi onkin tehokasta käyttää valmistusprosessissa aktivoitua heraproteiinia, jonka hyödylliset ominaisuudet sekä imeytyminen moninkertaistuvat tavalliseen heraproteiiniin verrattuna. Patentoidulla aktivointimenetelmällä osa heraproteiinin sisältämistä rikkiyhdisteistä avautuu avoimiksi SH-ryhmiksi, jotka edistävät terveyttä monin tavoin. Kehossa jatkuvasti tapahtuva hapetusstressi aiheuttaa suurimman osan nykyisistä rappeutumissairauksista. Tärkeimpiä rikkiyhdisteitä, tioleita, on runsaasti elimistön sellaisissa rakenteissa, jotka kuluttavat happea runsaasti. 

Huomionarvoista on myös, että ACTIWHEY® -heraproteiinin aminohappokoostumusta voidaan pitää jopa täydellisempänä kuin kananmunan, jota on yleisesti pidetty parhaana mahdollisena. Se sisältää paljon elimistölle hyödyllisiä rikkipitoisia aminohappoja, kuten tryptofaania sekä valiinia, leusiinia ja isoleusiinia, sekä muita mikroravinteita. 

Laadukasta proteiinia kaikille aterioille

Runsaasti proteiinia sisältäviä ruoka-aineita tulisi olla kaikilla aterioilla, myös aamu- tai iltapalalla sekä välipaloilla. Monesti etenkin ikääntyneiden ja painoa pudottavien on vaikea saada täyteen riittävää proteiinimäärää pelkillä pääaterioilla, koska annoskoot voivat olla hyvin pieniä. Proteiinimäärä aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä olisi hyvä olla ainakin 20 g/annos, koska näin aminohappojen määrä nousee riittävän suureksi elimistössä. Se saa aikaan rakentavaa lihas- ja kudosvaikutusta sekä tekee kylläisen olon.

Metabolinen oireyhtymä eli aineenvaihduntaan liittyvä oireyhtymä tarkoittaa tilaa, jossa samalla henkilöllä on useita terveyttä uhkaavia häiriöitä yhtä aikaa. Sen aiheuttaa usein keskivartalolihavuus, josta taas usein on seurauksena elimistön hapetusstressi. Riskinä on sairastua mm. sydän- ja verisuonisairauksiin sekä kakkostyypin diabetekseen. Heraproteiinin aktivointi kiihdyttää myös kehon omaa glutationituotantoa. Glutationi on solunsisäisen antioksidanttijärjestelmän tärkeä lisäravinne. Sitä tulisi aina olla elimistössä riittävästi, koska hapetusstressireaktiot vaarantavat solujen rakenteita. Sairastumisen taustalla on lukuisia syitä siihen, miksi elimistöä hapettavat reaktiot käynnistyvät. Jos elimistössä on hyvä glutationivarasto, terveys on turvatumpi.

Miten käytät ACTIWHEY® proteiinia

ACTIWHEY® on helppo käyttää ja sitä voi lisätä lähes mihin tahansa ruokaan, juomaan tai jälkiruokaan. ACTIWHEY® on miedon ja luonnollisen makuinen. Voit tehdä suosikkiateriastasi terveellisemmän lisäämällä ruokalusikallinen ACTIWHEY®tä siihen. Kokeile myös smoothieen, jogurtteihin tms. Voit myös parantaa eri leivonnaisten ja pannukakkujen rakennetta lisäämällä hieman ACTIWHEY®tä niihin. 

Lehden muita artikkeleita

Paineet hallintaan
Verenpaine nousee iän myötä ja sitä nostavat muutkin tekijät, kuten ylipaino, epäterveellinen ruokavalio, liika suola,...
Lue
Energiaa magnesiumista
Magnesiumia on mahdollista saada monipuolisesta ravinnosta, mutta se edellyttää, että ateria osataan koostaa oikein....
Lue